På Borgströmprojekt är vi måna om att ha en kompetent samordnare för byggprojektet, en nyckelperson som alltid finns tillgänglig och som fungerar som projektets frontfigur.
Till skillnad från byggledare och projektledare, går samordnaren alltid att nå via telefon och e-post om man har frågor eller funderingar. Samordnaren ser i första hand till hyresgästens behov och kan snabbt vidarebefordra frågor eller eventuella klagomål till byggledare och andra ansvariga. Det gör samordnaren till ett utmärkt komplement till projektledaren. Exempel på projekt som påverkar hyresgästen i hög grad är stambyten i bostadsfastigheter. Ombyggnation i kommersiella fastigheter, där hyresgästens affärsverksamhet ska fortgå parallellt med byggprojektet, är ett annat exempel där samordnaren är viktig.
I boendesamordnarens roll ingår:
- Information till och kommunikation med boende och hyresgäster
- Vara kontaktperson för boende och hyresgäster som kan beröras av projektet
- Handläggning av hyresrättsliga åtgärder såsom hyresgästgodkännanden och hyresnämndsärenden
- Möten med boende, hyresgäster och hyresgästföreningar
Boendesamordnaren har en mycket god kunskap om projektet och kan svara på olika typer av frågor samt ge korrekt information som berör boende och hyresgäster.